medicijn-werkgever-melden-verplichtMedicijngebruik: verplicht melden bij je werkgever?

Medicijngebruik kan een nadelige invloed hebben op je arbeidsprestatie en –participatie. Vooral ‘gele sticker medicijnen’ kunnen invloed hebben op je reactievermogen en het alert zijn tijdens de werkzaamheden. Je dient je leidinggevende daarom op de hoogte te brengen van medicijngebruik dat mogelijk gevaar oplevert voor jouw eigen veiligheid en/of prestaties maar ook voor die van jouw collega's. Desgewenst kun je deze informatie ook delen met de bedrijfsarts, zodat deze kan beoordelen of er sprake is van een (onveilige) situatie waarvan je leidinggevende op de hoogte moet zijn.

Het gaat in deze uitsluitend om het werkaspect: jouw werkgever of direct leidinggevende hoeft alleen te weten wat het medicijngebruik voor effect op het werk kan hebben. Je bent verplicht je werkgever te informeren als het inderdaad effect op het werk kan hebben. Je bent immers aangesteld om bepaalde werkzaamheden uit te voeren en medeverantwoordelijk voor de veiligheid van je collega's.

 

Verwante informatie

 

Carla's Consultancy is gespecialiseerd in HRM-advies voor mkb-bedrijven. Sparringpartner voor directie en management. Begeleiding van leidinggevenden bij de uitvoering van het personeelsbeleid. 

Meer weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met mij op. 

 


Twitter

  • @Thu 1 January